Jíme, abychom žili, tvořili a ne živořili.

Obiloviny - zdravá výživa

Obiloviny - zdravá výživa - obrázek

Obiloviny - zdravá výživa - obrázek

816. modré srdce

Úvod a základní pravidla makrobiotiky a děleného stravování..

Co nejvíce dodržován systém Děleného stravování: luštěniny včetně semen – zelenina a ovoce – obiloviny, kam přiřadíme i brambory. Tyto tři kategorie nepožíváme ve stejný okamžik a nepromícháváme je na talíři .. jíme je jindy, vzdáleny od sebe v časovém sledu několika hodin.

Soubor receptů, pokud není uvedeno, většinou z českých a ruských zdrojů.

- Místo vejce používáme k obalovaní tekutinu z výluhu lněného semínka, nebo Vajahit;

- Na nakypření šlehačku;

- K spojení těsta škrob; atd.

- Místo masa používáme výrobky tofu, sojové maso ad.;

- Mouky používáme celozrnné z obilovin i luštěnin, můžeme si je doma umlet na mlýnku na kávu a podobně.

- Cukr a sladkosti se s makrobiotikou, pokud jde o rafinovaný cukr, neslučují. K snížení chuti na sladké je třeba odstranit jedení masa a přílišné solení, neboť tato jídla jsou jang a volají pak po typu jin – cukr. Ke slazení se užívá ječný slad – Biomalz, sladinka a podobně. Dále se používají zralé čerstvé i sušené hrušky – švestky - prachanda. Na ochucení dezertů ořechy a mandle. Když rozvaříme jablko a nastrouháme do něho ořech, druhý den je hmota výtečně sladká. Teplem se zvětšuje nasládlá chuť cibule a mrkve. Samotná se strouhá do těsta na mrkváče. Typickým sladidlem jsou hrozinky.

- Brambory obsahují nadýmavý solamin a proto je vaříme s kmínem.

11.03.2009 18:40:01
porady
Ve zdravém těle zdravý duch a radost.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one